miercuri, 11 aprilie 2012

Unele greseli frecvente aparute in cadrul promovarii SEO

Exista destule greseli care apar atunci cand se face promovare seo. Unele dintre ele sunt mult mai frecvente dar si enervante si inutile, am putea spune, pentru utilizatori. Despre acestea vom vorbi atunci cand ne vom referi la greselile care apar atunci cand se face promovarea SEO. Aceste greseli se intampla pentru ca webmasterii diferitelor situri incearca sa pacaleasca motoare de cautare precum Google prin folosirea unor metode non fair play, numite in literatura de specialitate anglofona “black hat”. Aceste tehnici sunt utilizate atunci cand se aplica diferite metode de promovare seo si au ca scop obtinerea celor mai bune rezultate SERP. Esecurile SEO inregistrate frecvent de acesti maestri ai deceptiilor sunt puse in seama faptului ca aceste metode imorale nu pot aduce rezultate pozitive pe termen lung, desi pe termen scurt pot inregistra destule succese.

In randurile urmatoare vom vorbi despre aceste tipuri de greseli SEO pe care situl dvs. le poate suferi. Daca le veti ocoli veti beneficia de un SERP mai mare si in acelasi timp veti evita includerea sitului pe lista neagra a Google-ului. Promovarea SEO este un lucru foarte sensibil si daca porniti din start sa eludati anumite reguli atunci rezultatele pot fi dezastruoase pe parcurs. Astfel vorbim de o prima mare greseala SEO numita deghizare. Aceasta problema inseamna ca websitul ofera anumite informatii motorului de cautare si cu totul alte informatii utilizatorilor care cauta informatii pe acel site. Practic, asta inseamna ca atunci cand un motor de cautare se conecteaza la situl dvs., el gaseste o pagina excelent optimizata, fapt care ajuta ulterior in pozitionarea superioara pe listele de cautare a sitului cu pricina. Google-ul insa sanctioneaza aceasta deviere de la bunul comportament online, acest lucru este sigur. Singura necunoscuta este reprezentata de factorul timp, insa de obicei nu trebuie sa asteptati prea mult timp pentru ca Google-ul sa va penalizeze.

Cadrele reprezinta o metoda extrem de cunoscuta webmasterilor, prin care acestea practic aduc informatie de pe alte situri. Robotii Google-ului insa nu pot citi aceste cadre, asa ca vorbim despre utilizarea unui continut inutil, care nu aduce nici un SERP potential pentru situl dvs. Nu asa trebuie facuta o promovare seo.

Ascunderea de texte si linkuri este o alta metoda interzisa de promovare seo, relativ simpla si care seamana oarecum cu deghizarea, desi informatia se afla in intregime pe pagina, chiar daca invizibila. Trebuie doar sa fie modificat textul sau legatura, culoarea fiind schimbata ca si cea de fundal. Aceasta tehnica va adduce SERp, dar Google va penalize in cele din urma situl dvs.

Redirectionarea utilizatorului care cauta ceva pe o pagina irelevanta de pe alt site sau uneori chiar in cadrul aceluiasi site. Acest fapt este foarte enervant pentru orice utilizator de Internet, asa ca nu aprobam deloc aceasta practica. La fel procedeaza si Google-ul si in plus mai si penalizeaza siturile care folosesc acest gen de comportament anti promovare seo.

In concluzie, ce putem spune in afara de faptul ca motoare de cautare precum Google au facut tot ce le-a stat in putinta pentru a ajuta utilizatorii sa gaseasca informatii relevante si sa navigheze cu usurinta pe siturile care le ofereau informatia necesara. Din acest motiv si nu altul Google-ul isi modifica si-si actualizeaza periodic si constant algoritmii de cautare pentru a putea oferi informatia cea mai relevanta si actuala, in functie de cuvintele cheie tastate in campul sau de cautare. De aceea promovarea SEO nu inseamna in sine optimizarea si pregatirea siturilor pentru motoarele de cautare ci pentru utilizatorul final, pentru cititor. Multi uita la un moment dat acest fapt, e ca si cum nu ai mai vedea padurea din cauza copacilor, vorba unui proverb intelept din batrani…


optimizare site, promovare web

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu