Daca doresti sa organizezi un eveniment de karaoke, in timpul caruia tu, prietenii si familia ta sa va puteti distra pe cinste, acest articol te poate ghida in legatura cu tot ce trebuie sa faci, din punct de vedere tehnic si nu numai, pentru a pune la cale o seara de neuitat…pentru un buget care n-o sa te bage in datorii pentru urmatoarele luni. Un asemenea eveniment poate fi foarte simplu sau foarte greu de organizat, in functie de cat timp vrei sa-i oferi, dar pentru un eveniment mic spre mediu (sa zicem, cu maxim 50 de persoane) , ar trebui sa te poti descurca fara prea multe probleme.
In primul rand, trebuie sa alegi un loc in care sa aiba loc evenimentul si apartamentul vreunui prieten nu e o solutie. Echipamentul si mai ales zgomotul care va fi produs in timpul evenimentului nu pot fi gazduite de un apartament cu 2 camere de tip “cutie de chibrituri”. Daca vremea o permite, concertul poate avea loc afara, dar trebuie sa ai grija ca acele sisteme audio pe care le folosesti sa nu fie afectate de vreme sau te vei trezi cu o nota substantiala de plata din partea celui care ti-a inchiriat echipamentul.
Apoi, trebuie sa te decizi asupra sistemului de karaoke pe care-l vei folosi. Cel mai popular (si ieftin, cel putin ca si pret de inchiriere) e sistemul CDG, care foloseste CD-uri si DVD-uri, si care e folosit practic de toate cluburile mai mici de karaoke. Evident, poti opta si pentru sisteme mai performante, care citesc informatie de pe stick sau harduri externe, pentru ca aceste tipuri de format pot fi stocate si rulate mai usor, direct de pe laptopuri sau chiar unele gadgeturi gen tablete sau smart phones. O instalatie completa de karaoke va include 2 boxe cu stative, un mixer si un amplificator, un sistem CDG, microfoane, un monitor/TV pentru a arata versurile, precum si toate cablurile si accesoriile necesare. In cazul tuturor acesto componente, asigura-te ca sunt branduri in care poti sa ai incredere, chiar daca nu sunt chiar cele mai celebre nume de pe piata de profil, pentru ca mai bine cheltui cativa lei in plus decat sa ai de-a face cu probleme chiar in mijlocul reprezentatiei.
Cat despre amplificatoare, nu e nevoie de unul foarte puternic. Practic, ai nevoie doar de un mixer/amplificator cu comenzi separate pentru canale si un egalizator cu 7 butoane- o configuratie minimala. Pentru amplificare, poti alege dintre branduri atat accesibile, cat si de calitate, precum Behringer sau Bose.
Cea mai mare atentie trebuie data tipului si marcii de boxe difuzoare pe care le vei folosi- degeaba restul componentelor sunt de calitate, daca boxele redau sunete infundate, pitigaiate sau sunetul se aude intermitent.
Desigur, nu uita sa ai la dispozitie si cateva microfoane, mai mult de doua de preferinta, pentru ca s-ar putea ca participantii sa vrea sa cante vreun cantec in grup si ar fi pacat sa nu le poti indeplini dorinta. Asadar, cel putin 4 microfoane e o alegere mult mai ponderata si e numarul de microfoane care e oferit si in cele mai multe cluburi “serioase” de karaoke.
Nu uita de accesorii, acestea sunt foarte importante si pot strica totul daca nu sunt prezente. Cablurile si sursele de alimentare, precum si stativele pentru microfon sau mufe de schimb- toate sunt vitale pentru desfasurarea placuta a unei seri de karaoke.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu