miercuri, 29 februarie 2012

Ce interese se afla in spatele scandalului legat de clasa pregatitoare?

De ce atâtea pasiuni, procese, zeci de dezbateri la tv-uri, articole de ziar, interviuri,  energie consumată, demnă de o cauză mai nobilă?

La mijloc sunt interesele bogaÈ›ilor care locuiesc în Ilfov, Corbeanca, Pipera, Snagov, Mogosoaia si altele, care nu mai au siguranÈ›a că-È™i pot aduce odraslele la câteva È™coli supra solicitate: È™coala germană, È™coala 11 È™i alte cîteva, având renume de È™coli bune sau foarte bune.

De fapt, È™colile sunt bune pentru că  sunt supramotivate cadrele didactice, prin cadourile È™i banii primiÈ›i de la părinÈ›i cu dare de mână, dacă È™i-au construit vile în preajma BucureÈ™tiului. Peste salariile date de stat. Spre deosebire de acei părinÈ›i care locuiesc în apartamente modeste, dar în circumscripÈ›iile È™colilor vizate de bogaÈ›i.  AceÈ™ti „amărâÈ›i” trebuie eliminaÈ›i din selecÈ›ia pentru È™colile bune. Acesta este obiectivul proceselor aflate pe rol.

Plătim acum preÈ›ul pentru salarizarea uniformă a cadrelor didactice, nu după performanță È™i rezultatele muncii. Dacă n-ar fi nevoie de „stimulentele” părinÈ›ilor,  (ilegale), mult mai multe È™coli ar fi devenit bune È™i foarte bune, prin salarizarea legată de performanță. Din toamnă intră în funcÈ›iune È™i  finanÈ›area per capita, care urmează elevii È™i în învățământul obligatoriu privat È™i care va stimula È™colile sa-È™i ridice standardele. Dacă nu vor sa rămână fără elevi. Oferta este mai mare decît cererea, în 2004 plecau 260.000 de absolvenÈ›i de clasa a VIII-a,   iar acum doar 200.000. S-a mai È™i construit între timp, au apărut È™i alte È™coli private, deci spaÈ›ii să primească toti elevii există. Dar nu în È™colile supra solicitate.

Școlile care nu-È™i ridică calitatea în pregătirea elevilor, vor rămâne fără elevi, deci fara bani,  motivaÈ›i să se ducă la È™colile bune.

PărinÈ›ii cu resurse financiare mari ar putea să preseze în direcÈ›ia înființării unor È™coli private de calitate, aflate în zonele lor rezidenÈ›iale, evitând astfel È™i deplasarea odraslelor la distanÈ›e mari în BucureÈ™ti. Care È™coli beneficiază de taxele È™i impozitele plătite de părinÈ›i prin faptul ca finanÈ›area de la stat urmează copilul, inclusiv în învățământul privat.

Ce au făcut și ce n-a făcut Ministerul și Inspectoratele Scolare?

  • Campania de lămurire a părinÈ›ilor È™i legislaÈ›ia secundară aferentă au fost declanÈ™ate după votarea bugetului de stat pe 2012, adică în luna ianuarie 2012, deÈ™i planuri de trecere la o astfel de structură există de prin anul 2000. Dacă bugetul de stat n-ar fi cuprins sumele aferente, probabil acÈ›iunea nu s-ar fi declanÈ™at.
  • BroÈ™ura cu toate datele lămuritoare pentru părinÈ›i a fost trimisă în toate È™colile È™i grădiniÈ›ele, astfel încât fiecare părinte să aibă acces gratuit la informaÈ›ii de primă mână.
  • A fost înfiinÈ›at un telefon verde, pentru fiecare judeÈ›, de la care se pot obÈ›ine explicaÈ›ii.
  • Programa È™colară va fi prezentată săptămâna aceasta, există timp suficient pentru asimilarea ei È™i pregătirea cadrelor didactice.
  • Inspectorii si directorii au asigurat că existe spaÈ›ii suficiente, prin scăderea populaÈ›iei È™colare, prin relocarea cifrelor de È™colarizare între È™coli, de toate aspectele se ocupă o Comisie NaÈ›ională È™i Comisii JudeÈ›ene dedicate problemei.
  • Rămânerea copiilor în grădiniÈ›e, de doua sau trei ori în grupa mare, n-ar fi adus un plus de pregătire, gradiniÈ›ele nu au, în general, cadre suficient calificate, mijloace de învățământ, directori È™i inspectori care să controleze procesul cu instrumentele aplicate È™colilor generale.
  • Din banii prevăzuÈ›i în bugetul Ministerului sunt în curs de licitaÈ›ie È™i achiziÈ›ie mobilier È™i mijloace de învățământ moderne.
  • Algoritmul de înscriere este informatizat È™i transparent, după fiecare etapă se afiÈ™ează locurile rămase libere la toate È™colile, astfel încât să fie redusă acÈ›iunea pilelor, relaÈ›iilor, banilor, telefoanelor venite de sus, cum a fost în anii trecuÈ›i. Dacă sunt mai mulÈ›i candidaÈ›i decât locuri, intră în funcÈ›iune un set de criterii, generale È™i specifice, de asemeni cunoscute si afiÈ™ate. Nu mai sunt posibile înscrierile multiple È™i aranjamentele pe sub masă. Am vrut transparență È™i acces echitabil la educaÈ›ie? Atunci de ce ne supără când, în sfârÈ™it, le avem?


Citeste tot articolul si comenteaza pe

Contributors.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu